فهرست ناوبری برگه ها
چاپ این مطلب

در مجمع عمومی سالانه گروه صنعتی ملی مطرح شد: فروشگاه های «ملی مد» در راه است

علی شالباف، مدیرعامل گروه صنعتی ملی، در مجمع عمومی سالیانه گروه صنعتی ملی ضمن ادای احترام به زحمات همه مدیران گذشته کفش ملی، گفت: قطعا مدیران پیشین نیز برنامه های فراوانی برای کفش ملی داشته اند که به هر دلیل مجالی برای اجرایی شدن آنها فراهم نشده است.
شالباف با یادآوری شرایط گروه صنعتی ملی در زمانی که مدیریت این شرکت به وی واگذار شد، گفت: روزی که این مجموعه را تحویل گرفتم، گروه صنعتی ملی، میراث دار ۴۷ میلیارد و ششصد میلیون تومان بدهی بود و حدود ۱۶ میلیارد تومان هم مطالبات از اقشار آسیب پذیر داشتیم، این شرایط وضعیتی بحرانی برای کفش ملی رقم زده بود تا ضرورت سر و سامان دادن به این اوضاع، الویت نخست برنامه ریزی های ما باشد.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه در عرض این هفت ماه توانستیم تعداد بستانکاران کفش ملی را از ۱۳۶ نفر به ۹ نفر برسانیم و ۹۰ فقره چک برگشتی بازپرداخت شد و با رسیدن رقم بدهکاری به ۲۷۰۰ میلیون تومان از آن شرایط حاد و خاص خارج شدیم.

فرهنگ کفش صنعتی با کفش ملی رقم خورد

مدیرعامل گروه صنعتی ملی، با بیان اینکه تا پیش از کفش ملی عمده استفاده ایرانیان از کفش سنتی و پایپوش ها بود، اظهار داشت: به جرات می توان گفت که پس از راه اندازی این مجموعه و با تلاشهای بنیانگذار کفش ملی، مردم به سمت استفاده از انواع کفش های مدرن و صنعتی تمایل پیدا کردند.

وی با اشاره به فراز و فرودهایی که در دوره های مختلف بر رونق کفش ملی تاثیرگذاشت، گفت: هشت سال جنگ تحمیلی و مدتها تحریم، باعث شد که این مجموعه از روزهای اوج خود فاصله بگیرد، به نحوی که بازگشت کفش ملی نیازمند برنامه ریزی جامع و دقیق و ظریفی باشد.

شالباف در ادامه خاطرنشان کرد: برای ایجاد تغییرات در کفش ملی، تیم های مشاوره ای مجربی به کار گرفته شد تا با یک برنامه ریزی چهار ساله به عنوان نقشه راهبردی گروه صنعتی ملی به اهداف مورد نظرخود برسیم. در تحقق این برنامه ها، توسعه و بازسازی نشان تجاری کفش ملی در دستور کار قرار گرفت، همچنین راهکارهای افزایش توان رقابتی، ارتقا بهره وری عملیاتی و بهینه سازی زنجیره تامین مورد مطالعه قرار گرفت؛ ضمن اینکه بازنگری فرآیندها و ایجاد امنیت شغلی برای بالابردن انگیزه نیروی انسانی نیز مورد توجه قرار گرفت.

سهم کفش ملی از بازار داخلی افزایش می یابد

مدیرعامل گروه صنعتی ملی با بیان اینکه سرانه مصرف ایرانیان ۲۰۰ میلیون جفت کفش در سال است، گفت: کفش ملی در سال ۹۵ سه و نیم میلیون جفت کفش فروخته است، این رقم به معنای سهم ۰.۰۳ درصدی کفش ملی از بازار کفش کشور است که به هیچ عنوان مطابق با انتظارات از نام کفش ملی به عنوان پدر صنعت کفش ایران نیست.

وی با اشاره به تعصب و علاقه ایرانیان به این نشان تجاری، تاکید کرد: در سالهای گذشته، روند تحولات در این مجموعه نتوانسته به نحو شایسته پاسخگوی این حجم علاقمندی هم وطنانمان باشد لذا به این نتیجه رسیدیم که ما بیش از هرچیز نیازمند ارزیابی خودمان هستیم و باید ببینیم که در کجای بازار قرار داریم، گستره جغرافیایی مان چگونه است، جنسیت مخاطبین، سن و سال و طبقه اجتماعی و قدرت خرید آنها را نیز باید در نظر بگیریم.

شالباف گفت: پس از همه پرسی در سراسر کشور در نهایت به ضرورت ایجاد تغییرات در نام و نشان کفش ملی رسیدیم، ضمن اینکه نظر سنجی ها از نقاط مختلف کشور برای ما این تکلیف را ایجاد کرد که با توجه به اینکه همگان کفش ملی را با همان نماد فیل می شناسند و علاقه و تعصب خاصی هم روی آن دارند باید هر گونه تغییر در نماد کفش ملی با حفظ شمایل فیل صورت گیرد.
مدیرعامل گروه صنعتی کفش ملی گفت: پراکندگی و شلختگی در نوع عرضه محصولات کفش ملی یکی دیگر از مشکلات ما در این مجموعه بود، بسیاری از تامین کنندگان تا پیش از این کالا را با نام و نشان تجاری خودشان به فروشگاه می فرستادند و بزرگی نام برند ما باعث شد که نتوانیم چنین برخوردی را با کفش ملی بپذیریم.
وی در ادامه افزود: به عنوان گام بعدی تامین کنندگان را مکلف کردیم همه محصولات خود را با نام و نشان کفش ملی عرضه کنند و در کنار آن متحد الشکل کردن جعبه ها و بسته بندی ها را نیز به سرانجام رساندیم.

گروه صنعتی ملی باید مبتکر مد ملی باشد

شالباف با اشاره به تغییر ذائقه مردم از خریدهای تکی و پراکنده گفت: تحول در سبک زندگی به شهروندان این اجازه را نمی دهد که  تنها برای خرید یک کالا نیمی از زمان روزشان را صرف کنند، بلکه امروز، یک خانواده به سراغ مکان هایی می رود که در آنجا هم بتواند به سرگرمی و شام دور هم برسد و همزمان نیازهای فرهنگی و مایحتاج روزانه خود را نیز مرتفع سازند، لذا ما نیز وارد فازعقد قرارداد برای ایجاد شعبه های جدید کفش ملی در مراکز تجاری بزرگ شدیم تا از گردونه این تحولات عقب نمانیم.

وی در ادامه گفت: در راستای همین تغییرات و با عنایت به نام بزرگی که آن را یدک می کشیم، نباید تنها خود را مکلف به تامین کفش مردم بدانیم، بلکه لازم است گروه صنعتی ملی مبتکر مد ملی باشد و عرضه همه نوع پوشاک مطابق با ذائقه و فرهنگ مردم برای اقشار مختلف و سنین مختلف در دستور قرار گیرد و فروشگاه های ما به زودی علاوه بر کفش ملی، بوتیک های تن پوش ملی و ملی مد را نیز خواهند داشت.

توجه بیشتر به زنان و جوانان برنامه بعدی کفش ملی

مدیر عامل گروه صنعتی ملی با اشاره به تفاوت سرانه مصرف کفش در زنان و مردان گفت: امروز اصلی ترین خریداران محصولات کفش ملی، مردان بالای ۳۰ سال هستند، در حالیکه زنان و جوانان زیر ۳۰ سال بیشتر متقاضی کفش در بازار هستند، لذا کفش ملی سعی دارد ضمن حفظ مخاطبین کنونی خود، مشتریان بیشتری از میان این دو طیف نیز جذب کند.

به روز شدن فروشگاه های کفش ملی کلید خورده است

وی خاطر نشان ساخت: برای جذب طبقات متنوع تری از مردم، تغییر دکوراسیون و سردر کفش ملی را مورد مطالعه قرار دادیم و در نهایت به طرحی منحصر به فرد رسیدیم که کپی برداری از هیچ فروشگاه داخلی و خارجی نیست بلکه با الهام از کاخ تچر تخت جمشید که ریشه در زادگاه بنیانگذار کفش ملی دارد تغییرشکل و شمایل فروشگاه های کفش ملی در برنامه قرار گرفت.

پس از ۱۴ سال دوباره با ایران خودرو قرارداد بستیم

مدیرعامل گروه صنعتی ملی گفت: مدت ها بود که کفش ملی امکان عقد قرارداد با مجموعه های بزرگی چون ایران خودرو در زمینه تامین کفش های ایمنی و پرسنلی را از دست داده بود که امسال به لطف خدا توانستیم دوباره با این مجموعه عظیم تولیدی- صنعتی برای تامین حدود ۲۰ هزار جفت کفش در سال، به توافق برسیم.

در فضای مجازی فعال تر شدیم

شالباف درباره دیگر برنامه های کفش ملی گفت: برای برقراری ارتباط سریع و وسیع تر با مشتریانمان در فضای مجازی هم فعال تر شدیم و واحد آی تی ما اپلیکیشن هایی را راه اندازی کرد که از طریق آن بتوانیم محصولات مان را معرفی و در جذب مشتری موفق تر باشیم.

تغییرات جدی در روابط عمومی گروه صنعتی ملی برای معرفی برنامه ها

مدیرعامل گروه صنعتی ملی گفت: برای اینکه مردم و مسئولان را در جریان اقداماتی که در کفش ملی صورت می گیرد، قرار دهیم نیازمند ایجاد تغییرات بنیادین در واحد روابط عمومی و امور بین الملل مجموعه بودیم، با تغییرات اعمال شده اکنون نام کفش ملی و برنامه های آن به شکل قابل قبولی در روزنامه های کثیرالانتشار و پایگاه های خبری و اطلاع رسانی معتبر دیده می شود.

جایزه جهانی شهرت برند به کفش ملی رسید

شالباف با بیان اینکه تحریم برای مدتها مجال حضور در عرصه های بین المللی را از نشان های تجاری ایرانی گرفته بود، گفت: با برداشته شدن سد تحریم در همایش EBCL شرکت کردیم و توانستیم با توجه به قدمت عملکرد و سابقه ذهنی موجود از کفش ملی، جایزه خوشنامی برند را دریافت کنیم.

دوباره به چرخه تولید کفش بازخواهیم گشت

وی با یادآوری اینکه در چند دهه گذشته کفش ملی روزانه ۱۲۰ هزار جفت کفش تولید می کرد، گفت: امروز متاسفانه این زنجیره تولید منقطع شده است اما برنامه های مدونی داریم که دوباره کفش ملی به تولید قابل توجهی برسد، البته این موضوع که خودمان به طور صد در صد تولید کننده محصولات مان باشیم را نه به صرفه و منطقی می دانیم و نه نیازی به این کار داریم اما باید بعضی از محصولات را حتما خودمان تولید کنیم.

جشنواره نوروز بسیاری از دیون کفش ملی را پرداخت کرد

وی در ادامه با بیان اینکه در مقطع حساسی کفش ملی را تحویل گرفتیم، گفت: با هدف پاکسازی در مجموعه فروشگاه ها و آشتی دوباره مردم با کفش ملی در شب های سال نو، جشنواره نوروزی کفش ملی را برگزار کردیم و به قدری استقبال از این جشنواره راضی کننده بود که از محل درآمدهای ناشی از آن توانستیم بخش قابل توجهی از دیون کفش ملی را پرداخت کنیم.

برنامه های کفش ملی برای وفاداری مشتریان

مدیرعامل گروه صنعتی ملی با بیان اینکه لازم است مشتریان کفش ملی علاقمندی و احترام متقابل ما را دریافت کنند، گفت: ما به مناسبت های خاص مانند روز تولد و سالگرد ازدواج پیشنهادهایی خواهیم داشت که هم به نوعی تقدیر از مشتریان وفادار باشد و هم آنها را برای خرید دوباره از کفش ملی ترغیب کند.

به عنوان یک مسئولیت اجتماعی وارد فاز آنتروپومتری پا شدیم

وی با اشاره به اینکه نام ملی مسئولیت بزرگی بر دوش ما می گذارد، گفت: به عنوان یک مسئولیت اجتماعی در کفش ملی، پس از سال ها وارد فاز آنتروپومتری پا شدیم و اکنون در نظر داریم با توجه به صدک پای ایرانیان کفش هایی با ماهیچه های بومی مردم ایران طراحی کنیم، چرا که بسیاری از نشان های تجاری معتبر دنیا حتی اگر محصولات بسیار با کیفیتی را هم عرضه کنند به دلیل آنکه ارگونومی پای ایرانیان را در تولید خود مد نظر قرار نداده اند نتوانسته اند احساس راحتی و آرامش را به مصرف کننده ایرانی بدهند.

مدیرعامل گروه صنعتی ملی گفت: امیدواریم بتوانیم این مفهوم را به مشتریانمان منتقل کنیم که کفش ایرانیِ با کیفیت، برای سلامت بدن هم وطنانمان بسیار مفیدتر از انواع کفش های خارجی بنجل و یا مرغوب خواهد بود و برای رسیدن به این هدف با یکی از معتبرترین دانشگاه های کشور به توافق رسیده ایم و کمیته و کارگروه ویژه ای را نیز برای انجام این کار درنظر گرفتیم.

اعلام آمادگی کفش ملی برای سفارشی دوزی محصولات

شالباف با اشاره به علاقمندی بسیاری از چهره ها و شخصیت ها به استفاده از کفش ملی به عنوان محصولی ملی، تاکید کرد: کفش ملی بزودی  فروشگاه هایی خواهد داشت که با ثبت اسکن پا و اخذ ویژگی های خاص افراد، سفارشی دوزهم باشند، به این ترتیب ما امکان برآورده کردن نیاز مقامات عالیرتبه کشوری و لشگری را مطابق با قالب پای خودشان خواهیم داشت.

کارگروه ۱۵ نفره برای بهینه سازی زنجیره تامین

وی در ادامه گفت: برای بهینه سازی کمی و کیفی زنجیره تامین، کارگروه ۱۵ نفره ای  متشکل از خبرگان بازار مد و کفش در نظر گرفته شد تا با کار کارشناسی و مطالعه چهره به چهره بتوانیم مرغوب ترین و به روز ترین محصولات را برای مجموعه کفش ملی جذب کنیم؛ این گروه ۱۵ نفره همگی رای مساوی دارند و در نهایت با نظر آنها یک محصول، اجازه عرضه در فروشگاه های کفش ملی را پیدا خواهد.

۴۵۰ هزار جفت کفش جدید و با کیفیت خریداری شد

شالباف درباره دستاوردهای عملکرد کارگروه ۱۵ نفره گفت: در نهایت با رای و ایده این گروه، توانستیم ۴۵۰ هزار جفت کفش جدید را به زنجیره فروشگاهی خود اضافه کنیم، این کفش ها با کیفیت ممتاز و متمایز تهیه شدند و شرایط خاصی برای تایید آنها وجود داشته است.

وی در این باره توضیح داد: به لحاظ کیفی این کفش ها تست های مورد نظر را پشت سر گذاشته اند و از نظر زیبایی شناسی و توجه به مد نیز مورد تایید اعضای کارگروه قرار گرفته اند.

انبار گردانی بی سابقه پس از انقلاب در کفش ملی

مدیرعامل گروه صنعتی ملی با بیان اینکه کارهای برزمین مانده در کفش ملی کم نبوده اند، گفت: در اقدامی که پس از انقلاب مسبوق به سابقه نبوده است، اعضای هیات مدیره کفش ملی دست به یک انبارگردانی گسترده و جامع زدند، به گونه ای که فروشگاه به فروشگاه و جعبه به جعبه به بررسی کمی و کیفی محصولات موجود در انبارها و فروشگاه ها دست زدیم تا یکبار برای همیشه به اطلاعات دقیقی درباره دارایی هایمان برسیم.

وی در ادامه گفت: نتیجه این انبارگردانی ما را به دید وسیع تری نسبت به کالاهای معیوب، تند فروش و کند فروشمان رساند؛ ضمن اینکه نظرات مدیران مناطق را نیز در این زمینه جویا شدیم و در نهایت با کسر قابل توجهی از محصولات رسوبی در فروشگاه ها مواجه شدیم که می بایستی در سریع ترین زمان ممکن از گردونه فروش خارج شود.

تبدیل فرآیند کنترل کیفیت از تصادفی به کنترل صد درصد

شالباف با توضیح درباره نحوه کنترل کیفیت سالهای گذشته در مجموعه کفش ملی اظهار داشت: در سالهای اخیر روال بر این بود که کنترل کیفیت از طریق تامین کنندگان صورت می پذیرفت و در مجموعه کفش ملی این کار تنها به صورت تصادفی انجام می گرفت، اما اکنون درراستای تقویتQC  به دنبال کنترل صد در صدی محصولاتمان هستیم.

با ERP  سریع ترین واکنش ها را در کمترین زمان به رخدادها خواهیم داشت

وی با اشاره به پراکندگی جغرافیایی فروشگاه های کفش ملی در سراسر کشور گفت: اکنون به روزترین اطلاعاتی که از مجموعه کفش ملی در اختیار داریم با چهل روز تاخیر است، اما سیستم ERP به مثابه سلسله اعصاب سازمانی وارد عمل می شود و امکان سریع ترین واکنش ها را در کمترین زمان برای ما فراهم خواهد کرد. پس از برگزاری مزایده و انتخاب پیمانکار، اکنون ماژول خزانه داری و مالی آماده شده و ماژول فروشگاهی ما نیز ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.

آموزش کارکنان برای مدرن شدن شیوه فروش

شالباف ضمن تاکید بر این نکته که  بسیاری از فروشندگان کفش ملی، اطلاع چندانی از روش های نوین برخورد با مشتری و جلب رضایت و جذب آنها نداشته اند، گفت: برای آموزش شیوه برخورد با مشتریان، جلسات و کلاس های آموزشی مختلفی برای کارکنان کفش ملی در نظر گرفته شد تا آنها با به روزترین نوع برخورد و پوشش در رویارویی با مشتری آشنایی کامل داشته باشند.

طرح طبقه بندی مشاغل برای تقویت روحیه کارکنان کفش ملی

مدیرعامل گروه صنعتی ملی با تاکید بر لزوم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در گروه صنعتی ملی گفت: برای تقویت روحیه کارکنان کفش ملی به مقوله بهبود فضای کار، ایجاد و تجهیز زمین ورزشی و تامین مایحتاج زندگی آنها پرداختیم و برنامه هایی نظیر لیزینگ خودرو و مسکن را نیز در دستور کار داریم.
در ادامه برنامه های مجمع عمومی گروه صنعتی ملی، گزارش حسابرسی کفش ملی به استماع حاضران رسید و نماینده سازمان بورس و اعضای هیات مدیره کفش ملی و بخشی از سهامداران همراه با نماینده صندوق بازنشستگی کل کشور به عنوان رییس مجمع هر کدام نظرات خود را درباره وضعیت گذشته و برنامه های آینده مجموعه اعلام کردند.
گفتنی است به تایید شرکت کنندگان و سهامداران مختلف حاضر در جلسه، این مجمع در مقایسه با ادوار گذشته با نظم و آرامش بیشتری برگزار شد و رضایت سهامدارن خرد و کلان نیز بیش از گذشته جلب شد

468 ad

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.