فهرست ناوبری برگه ها
فهرست ناوبری دسته ها
چاپ این مطلب

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین: ۵۸۸ واحد انبار کالا در سطح قزوین شناسایی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی‌اکبر کبیری در پنجمین جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان قزوین که عصر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون کمیته کارگروه کالاهای هدف، ۹ جلسه برگزار کرده است.

وی افزود: گشت بازرسی نیز به صورت مستمر و با برنامه‌ زمان‌بندی مشخص با حضور دستگاه‌های اجرایی انجام شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت  استان قزوین با اشاره به وضعیت ساماندهی انبارهای موجود در سطح استان اضافه کرد: تاکنون ۵۸۸ واحد انبار در سطح استان شناسایی و در سامانه مرتبط ثبت شده است.

کبیری ادامه داد: با توجه به اهمیت ساماندهی انبارها، راه‌اندازی سامانه ثبت انبارهای سطح استان تأثیر مطلوبی روی ساماندهی‌ آن‌ها داشته و سعی می‌شود با هماهنگی‌های لازم به صورت مستمر از این انبارها بازرسی شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش حساسیت نیروی انتظامی استان به بحث قاچاق کالا در کاهش قاچاق کالا مؤثر است، عنوان کرد: حساسیت نیروی انتظامی استان قزوین نسبت به قاچاق کالا موجب شده فضای استان برای قاچاقچیان کالا ناامن شود و فعالیت آن‌ها به شدت کاهش یابد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت  استان قزوین تصریح کرد: با توجه به حساسیتی که نسبت به قاچاق کالا در استان وجود دارد تا جایی که مقدور است از ورود کالای قاچاق به استان جلوگیری می‌شود.

کبیری با بیان اینکه شرکت‌های پخش کالا در سطح استان ساماندهی شدند، اضافه کرد: با توجه به تأکیدات دولت جدید مبنی بر توزیع و عرضه کالا بدون واسطه که موجب افزایش قیمت می‌شود، اقدامات مطلوبی در راستای ساماندهی شرکت‌های پخش کالا در استان صورت گرفته است.

وی بیان کرد: تاکنون ۵۴ واحد شرکت پخش استانی شناسایی شده و برای ادامه فعالیت مجوز لازم را از اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان دریافت کرده‌اند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت  استان قزوین افزود: ناوگان حمل و نقل این شرکت‌های پخش مواد غذایی در سطح استان به لحاظ بهداشتی به دقت مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

کبیری اضافه کرد: ۴۵ واحد پخش سراسری نیز در سطح استان فعال هستند که وظیفه توزیع و عرضه کالا در سطح استان قزوین و دیگر استان‌های کشور را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: همچنین هشت واحد پخش استانی و یک واحد پخش منطقه‌ای نیز در استان قزوین فعالیت دارند که وظیفه توزیع مواد غذایی در استان قزوین و استان‌های همجوار از قبیل گیلان و زنجان را بر عهده دارند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت  استان قزوین عنوان کرد: با توجه به اینکه استان قزوین در تأمین برخی از کالاها به عنوان استان معین استان‌های دیگر شناخته می‌شود باید به سایر استان‌ها نیز خدمات لازم در حوزه توزیع کالا را ارائه دهد.

کبیری  تصریح کرد: ساماندهی شرکت‌های پخش کالا در سطح استان موجب ثبات قیمت کالاها به دلیل حذف واسطه‌ها شده است.

وی با اشاره به اینکه مشکل خاصی برای تأمین کالاهای اساسی در سطح استان نداریم، ادامه داد: در حوزه حمایت از رونق تولید ملی و بهبود فضای کسب و کار نیز با حذف محدودیت حدود صنفی اقدامات مطلوبی در سطح استان انجام شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت  استان قزوین خاطرنشان کرد: پیش از این قانون، بسیاری از کسبه برای صدور پروانه کسب با مشکل روبرو بودند که با حذف محدودیت حدود صنفی، این معضل برطرف شده و نتایج مطلوبی در حوزه کسب و کار حاصل شده است.

کبیری اظهار کرد: در حال حاضر ۳۵ هزار واحد صنفی در سطح استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۵ هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب بودند و با توجه به آسیب‌شناسی که صورت گرفته درصد قابل توجهی از آنان با مشکل حدود صنفی روبرو بودند؛ بنابراین با حذف آن، مشکل این تعداد از کسبه نیز برطرف شده و می‌توانند پروانه کسب دریافت کنند.

وی یادآور شد: با توجه به اقداماتی که در حوزه قاچاق البسه، کیف و کفش در سطح استان صورت گرفت، مراکز عرضه لباس دست دوم در استان جمع‌آوری شد

468 ad

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.