فهرست ناوبری برگه ها
فهرست ناوبری دسته ها
چاپ این مطلب

سیستم مالیات چالشی بین اصناف و سازمان مالیاتی است/ اداره سنتی اصناف و نبود حساب‌ و کتاب‌های منظم چالش‌زا شده است

علی اژدرکش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان تهران درباره مشکلات اتحادیه کفش‌های ماشینی و لاستیکی تهران اظهار کرد: رکود همچنان بر بازار به خاطر شرایط جهانی طلا و اقتصاد داخلی حاکم بوده و انتظار ما از دولت رفع رکود از بازار است.

وی ادامه داد: گذر از یک حالت سنتی به حالت حساب‌شده و شفاف‌سازی معاملات در حال انجام است و طبیعتاً این شرایط اختلاف‌نظرهایی را به وجود می‌آورد.

رئیس اتحادیه کفش‌های ماشینی و لاستیکی تهران با اشاره به اینکه مالیات از عمده مشکلات ما است، تصریح کرد: ما با خود مالیات مشکل نداریم، مشکل ما با شیوه اخذ مالیات است؛ زیرا بیشتر اصناف ما به شکل سنتی اداره می‌شود و حساب و کتاب‌های منظمی ندارند.

اژدرکش بیان کرد: سنتی اداره شدن اصناف و نبود حساب و کتاب‌های منظم در آن، سیستم مالیات را به چالشی بین اصناف و سازمان مالیاتی تبدیل کرده است.

وی با تأکید بر اینکه طی چند سال گذشته با توافق‌هایی که اتاق اصناف با سازمان امور مالیاتی داشت، مسائل مالیاتی اصناف حل و فصل می‌شد، افزود: در سال‌های ۹۵ و ۹۶ که اجرای قانون جدید نظام مالیاتی را شاهدیم، طبیعتاً اصناف هم باید با نوشتن دفاتر رسمی و نگهداری اسناد و مدارک به سمت شفاف‌سازی بروند.

رئیس اتحادیه کفش‌های ماشینی و لاستیکی تهران تأکید کرد: اصناف باید با ارائه این اسناد به سازمان مالیاتی چالش خودشان را به حداقل برسانند تا شاهد کاهش مشکلات مالیاتی اصناف باشیم

468 ad

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.