فهرست ناوبری برگه ها

محمد عرب

Arab

محمد عرب

متولد ۱۳۴۰/۰۶/۱۵  تهران

فارغ التحصیل رشته مکانیک در سال ۱۳۵۸ از هنرستان صنعتی تهران

 کار آفرین صنعت کفش طی سی سال گذشته و صادر کننده نمونه کشوری در سال ۱۳۹۲

واحد نمونه کشوری در روز صنعت و معدن در سال ۱۳۹۱

مدیر عامل گروه تولیدی صنعتی کقش شیما از سال ۱۳۶۳ تا کنون

محمد عرب در سال ۱۳۵۸ شروع به کارش را با کفش آغاز کرد، تجربه ای که تا سال ۶۲ به طول انجامید. در سال ۶۴ جرقه های برند شیما در خانواده عرب ایجاد شد، در محلی که اکنون کارخانه اصلی شیما را در خود جای داده است کارگاه کوچکی با یک دستگاه و دو کارگر به راه افتاد تلاش محمد عرب و اعتبار حاچ صادق زمینه را برای نخستین موفقیت ها آسان ساخت، اولین مجموعه ساخته شده توسط این کارگاه کتانی های ” مونیخ” بود، چندی بعد این کارگاه نوپا ماشین هایش را به هفت دستگاه ارتقا داد و تولیدش را به روزی ده هزار جفت کفش رسانید، تلاش پیاپی و اهمیت دادن به فن آوری های نوین موجب شد تا مدت زمان کوتاهی نگذرد و شیما در دنیای کفش ایران متولد شود.

این کارخانه با مارک تجاری شیما توانست در کوتاه ترین زمان ممکنه و با عبور از همه سختی ها در سال ۷۲ اولین محموله صادراتی کفش خود را به باکو ارسال کند. اعتماد آذربایجانی ها به محصولات شیما موجب شد تا به مدت یه دهه شیما به آذربایجان به طور متناوب صادرات داشته باشد، به زودی محصولات شیما به دیگر کشورهای منطقه باز شد و ازبکستان,قزاقسثان,ثاجیکسثان,ثرکمنسثان,ارمنسثان نیز به سرعت به جرگه طرفداران و مصرف کنندگان شیما پیوستند. اکنون شیما در تاریخچه خود درست در زمانی که تحریم ها گلوگاه تولید را تنگ نموده اند و هجمه محصولات چینی آسیب زیادی به بازار کفش رسانی رسانده بو، به کشورهای عربستان، روسیه، افغانستان ، عمان، الجزایر ، کوبا و عراق نیز صادرات خود را ادامه داد. همکاری با کمپانی های معتبر آلمانی و ایتالیایی جهت طراحی قالب های کفش های شیما و به روز رسانی ماشین آلات در طی این سالها موجب شد تا این کمپانی زمینه سازی های خود را جهت تبدیل شدن به یک برند جهانی آغاز کند. سالها و تخصص و سابقه درخشان اولین جزء اساسی ساختار برند شیما شناخته می شود. در سالهای ۹۱ و ۹۲ با ایجاد بخش بازاریابی مقدمات حرکت در تبدیل شیما به یک برند جهانی با طراحی کتابچه هویت این برند BRAND IDENTITY BOOK فراهم شد همانند بسیاری از برندهای بزرگ جهان اکنون شیما مجهز به یکی از کاملترین کتابچه های هویت برند می باشد. روح کلی و یا DNA محصولات شیما پوشش دادن جامعه عمومی و خریداران قشر MASS MARKET که بیش از ۹۱ درصد افراد جامعه را پوشش می دهند می باشد. دکوراسیون متحد و پویا و نیز وجود برنامه های بازاریابی در دو فصل بهار و تابستان (S|S) و نیز پییز و زمستان ( F|W) به صورت جداگانه و همچنین طراحی برنامه های پروموشن PROMOTION فصلی وجه تمایزیست اکنون برای برند شیما.

شما در این برند می توانید با ساختار منسجمی در بخش اعطای نمایندگی بر اساس مدل موفق ROYALTY همکاری نمایید. دفترچه های معرفی شیما نحوه عملکرد و PROCESS نمایندگی های شیما و بخشی در زمینه VISUAL MERCHENDISING و یا همان چیدمان داخلی از مواردی است که برای نخستین بار توسط یک برند داخلی عرضه می شود. سیستم یکپارچه مدیریت و نیز ساختارهای مدیریت تعالی EFQM در روح سازمان جریان داشته و شما همیشه روندی پویا و WIN-WIN در همکاری با شیما خواهید دید.

برند شیما در سال ۹۲ مفتخر به دریافت جایزه اول صادرات کفش ایران شد و در مراسمی به همین منظور در سالن اجلاس سران آقای محمد عرب جایزه اول صادراتی صنعت کفش ایران را دریافت کرد. برند شیما تا کنون مفتخر به دریافت جوایز و تقدیرنامه های زیادی در داخل و خارج از کشور شده است که از این دست می توان به

* جایزه اول صادرات کفش ایران در سال ۹۲

* گواهینامه ISO 9001:2008 در زمینه Quality management system

* برگزیده همایش توسعه و زیر ساخت های اقتصاد ملی سال ۹۰

* واحد نمونه روز ملی صنعت و معدن سال ۹۰

* لوح سپاس نمایشگاه بین المللی سلیمانیه سال ۸۷

* شرکت در نمایشگاه امپکس MPEX سال ۲۰۱۳

چشم اندازهای آتی برند شیما-

برند های بزرگ در مسیر حرکتی خود نیازمند داشتن BIG IDEA می باشند ، ایده بزرگی که آینده خود را همراستا با آن پیش می برند، ایده بزرگ کفش شیما رسیدن به جایگاهی جهانی در صنعت کفش است، قرارگرفتن در کنار بزرگان تولید کفش جهان ، این برند نیاز دارد تا در کنار همه فعالیت هایش بخشی از توجه خود را به روابط برون مرزی ارائه دهد، این روابط برون مرزی در آینده می تواند رشد و سرعت حرکت این برند را به نحو چشمگیری بالا ببرد. به همین دلیل برند شیما با استفاده از برنامه ای بلند مدت و بکار گیری نیروهای متخصص در این زمینه قصد دارد تا گامهایی بلند در این راستا بردارد.

محصولات برند شیما-

محصولات شیما در دوشاخه چرمی و غیر چرمی تولید می شودو این کارخانه با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی ساخت در جهان که از طریق متخصصین آلمانی و ایتالیایی به این کارخانه Transfer technology شده اند توانسته است گامی بلند در زمینه عرضه محصولات با کیفیت و در خور شان صنعت ایران بر دارد.

کلیه محصولات چرمی شیما از چرم ۱۰۰ درصد طبیعی تهیه شده و زیره های کفش ها همگی در کشور آلمان زیر نظر متخصصین این رشته بر اساس استاندارد پای مردم ایران طراحی و تولید می شوند، به همین علت زمانی که از کفش های شیما استفاده می شود احساسی خوب در شما بوجود می آید که ناشی از رعایت دقیق استانداردها در این زمینه است. در سایت شیما به آدرس shimashoes.com می توانید لیستی کامل از این محصولات را مشاهده نمایید. سری چرمی محصولات شیما با مدل های برمودا، سرمن، پاکو، لوید، فشن، بوستون، استریت، موکاسین ، الگانت، کلارینو و لیدی شناخته شده اند که هر کدام دارای زیر مجوعه های متنوعی می باشند.

کارخانه شیما همچنین قدرتمندی بالایی در تولید انواع کفش های غیر چرمی و سرپایی ها داشته و به جرات می توان این برند را سکاندار رتبه نخست این تولیدات دانست. هدف ساختاری برند شیما در کنار ایجاد جذابیت در طراحی به کار بری تکنولوژی های جدید در تولید محصولات و نیز عرضه محصولات در سراسر ایران با قیمتی مناسب برای تهیه توسط عموم مردم است، این برند را بایستی در شاخه Mass Market جانمایی کرد.

فروش محصولات شیما-

این برند در زمینه های فروش به سبک خرده فروشی Retail و عمده فروشی Wholesale تا کنون به موفقیت های زیادی در ایران دست یافته است و در زمینه عمده فروشی حرف هایی در خور صادرات ایران دارا می باشد تا آنجا که سهم عمده ای در تا مین کفش بازار کشورهای منطقه دارد. خرده فروشی محصولات شیما در سه قالب فروش در فروشگاه های Flagship store این برند در مراکز مهم تجاری استان ها و خیابان های پر تردد شهر هاست و نیز فروش در مراکز عمده خرده فروشی از قبیل کفش ملی، کفش بلا و فروشگاههای زنجیره ای و نیز حالت سوم فروش به صورت Corner های فروشگاهی است. سیستم اعطای نمایندگی این برند به صورت مدل win-win و بر اساس طرح ساختار Royalty طراحی شده است و نمایندگان این مجموعه از حمایت های همه جانبه این برند برخوردار خواهند بود.

مدیریت های برند شیما-

آنچه این برند را موفق ساخته است همزمانی پیشرفت از نظر مدیریت و تولید می باشد، مدیریت های این مجموعه را می توان در قالب های زیر تقسیم بندی نمود:

مدیریت های زیر در بیرون از کارخانه نقش اساسی خود را در ایجاد این برند ایفا می کنند:

مدیریت بازرگانی، مدیریت بخش منابع انسانی HR، مدیریت بخش IT، مدیریت بخش تحقیق و توسعه، مدیریت بخش Retail ، مدیریت بخش Wholesale ، مدیریت بخش امور شعب و سرپرستی ها، مدیریت بازاریابی داخلی و خارجی، بخش CRM و مدیریت بخش PR.

۶ دیدگاه

  1. باسلام
    سوال شما جهت پاسخ ارسال گردید به زودی از طریق ایمیل به عرض خواهد رسید.

  2. salam . man be hamrah 2 nafar az dostanam . ghasd darim kargah toolid kafsh rah andazi konim . ama moteasefane hich sar reshteyi az in kar nadarim . mikhastam bebinam koja va chetor bayad amoozesh bebinim . va baray in kar cheghadr sarmaye avaliye lazeme . lotfan rahnamayi konid . va albate mikhastam bebinam emkanesh hast ba aghaye arab be tore mostaghim va hozoori mashverat konim. ba tashkor

    • با سلام
      میتوانید در دوره های برگزار شده در دانشگاه چرم و کفش واحد زرتشت ثبت نام کنید
      با آرزوی موفقیت

  3. باسلام و درود خداوند
    بنده عباس محمدی هستم لیسانس مکانیک و دوست دارم که که در زمینه کفش کارآفرین باشم حضرت عالی در برنامه پایش فرمودید که اگر کسی بخواهد ما او را آموزش میدهیم که بتواند کارگاه
    راه اندازی کند,ممنونم از شما اگر بنده را راهنمایی بفرمائید.

  4. سلام من و خانواده اولین بار در نمایشکاه بینالمللی قم با محصولات شما اشنا شدیم حتا فرم قرعه کشی را هم پر کردیم کفشهایی مقاوم وشیک که با ذسترنج کارکران ایرانی تولید شده ومایه افتخار است جهت صادرات ان وتولیدی برتر شناخته شدن ان در سال ۹۲ خودم هم کارکرم ولی شنیدم قیمت کفشها کمی کران است و به بودجه ما نمیخورد شاید تو قرعه کشی برنده شیم به هر حال ممنون از زحمات شما عزیزان با تشکر منو چهر کریمی ۵۷ ساله از قم ۰۹۳۵۴۰۴ ۶۱۱۵ و ۰۲۵۳۶۶۲۶۴۳۶ منزل .

  5. باعرض سلام خدمت آقای حاج محمد عرب

    بنده یک سوله در شهرک شکوهیه قم دارم اول فاز ۲ دور میدان هیمت خواستم بدانم مورد نیاز شما
    هست

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.